Rászoruló családok nyaraltatása a Göcsej völgyében

A Zalaco is támogatja a Nyaralj nálunk ingyen önzetlen felhívásra érkező rászoruló családokat, nevelőotthonos gyermekeket

A nyári szünet ideje alatt ingyen nyaraltat rászoruló családokat Erdélyi Margit és Major Attila immár Kustánszegen, a Göcsej Völgye Kempingben. Két évvel ezelőtt tették közzé az interneten felhívásukat, s akkor nem is sejtették, hogy önzetlenségükből országos hírű esemény válik. Margiték – a fizető vendégeken kívül – rászoruló, sokgyermekes családokat látnak vendégül, ami azt jelenti, hogy a szállásért nem kérnek pénzt, az étkeztetésükhöz pedig támogatókat próbálnak felkutatni. A nehéz anyagi helyzetben élők segítő kéznyújtásuk nélkül nyaralásról nem is álmodhatnának. A vendéglátóknak az a fizetsége, hogy látják a gyermekek örömét és a szülők kisimult arcát, bár nekik is támogatásra lenne szükségük…

Majdnem kéthektáros, gyönyörű területen fogadják a rászoruló családokat Margiték. A takaros porta közepén állva mutatja, mely úton halad a kék túra útvonala Zalalövő felé, hol található a mesebeli Kustánszegi tó, ahol fürdeni és horgászni is lehet. Kiderül, hogy a több nyelven beszélő nő élete éppolyan kalandos, mint romantikus regényei hősnőié. Négy gyermekes anya és négy unokás nagymama, aki máig tele van energiával, miközben minden egyes nap megharcol az élet kihívásaival.
–    33 évig Budapesten éltem, a párom békési származású. Ausztriába jártunk ki „szezonozni” télen és nyáron. Megjegyzem, a lányom most is kint él a két picivel, nemrég váltak el. Attilával olyan helyet kerestünk közös otthonunknak, ami az osztrák határ és Budapest között van félúton. Az Alpok hegyei túl magasak voltak, a Kisalföld nagyon sík, így kötöttünk ki Sümegcsehin. Onnan indult a családok ingyen nyaraltatásának kezdeményezése. Az interneten közzétettük, hogy rászoruló gyermekes családokat látnánk vendégül, biztosítva a szállást, az ételt és a programokat. Aki hozzánk jött, annak még az oda- és visszaútról sem kellett gondoskodnia, mert akadtak támogatók, akik ingyen fuvarozták őket hozzánk, majd haza. Mivel több száz levél érkezett a felhívásunkra és senkit nem akartunk cserben hagyni, 1200 e-mailt küldtem el kempingeknek, 150-et panzióknak, hogy nem csatlakoznának-e a kezdeményezésünkhöz. Csupán hét kemping és nyolc panzió adott pozitív választ, de örültünk és örülünk mind a mai napig az apró lépéseknek is. A gyomaendrődi Liget fürdővel nagyon jó a kapcsolatunk, ott már 3. éve nyaralnak családok két lakókocsiban, korlátlan fürdőhasználattal.
Mint azt Erdélyi Margit elárulta: négy gyerek édesanyjaként soha nem volt annyi pénzük, hogy együtt nyaralhatott volna a család. Azért akar segíteni másoknak, hogy legyen közös nyaralási élményük.

A jó szándék vezérli őket

Sokan azt hiszik, hogy ők milliomosok, pedig csak a jó szándék vezérli őket. Margit kalandos élete regénybe illő: a budapesti Radnóti Miklós Gimnáziumban érettségizett, 21 évesen szülte első gyermekét, 22 évesen már elvált asszony volt egy komfort nélküli albérletben, miközben senkire, csak a maga erejére támaszkodhatott. A Belügyminisztériumban dolgozott kémelhárítóként, később több gyermekes anyaként nem lehetett összeegyeztetni a munkába utazást és a családi teendőket, így leszerelt, majd saját fordító céget alapított. Írt angol és német nyelvű nyelvkönyveket, s 22 romantikus regényt Margaret Moore és Maggie O’Brian néven. Aztán 2007-ben a második férje meghalt szívátültetés közben a műtőasztalon. Ezt követően ment ki Ausztriába szobalánynak, majd 2011-től már új párjával, Attilával folytatták a munkát külföldön, hogy megteremthessék közös otthonukat.

Elégett mindenük

–    Sümegcsehin vettünk egy gyönyörű, 52 négyzetméteres faházat, közben jutányos áron megszereztük a kustánszegi kempinget, hogy még több családot tudjunk fogadni ingyen nyaralásra. Pont itt voltunk körbenézni, amikor porig égett a sümegcsehi házunk. Az RTL Klubban, a Házunk kívül című műsorban is szerepeltünk. A szakértők a tűz okával kapcsolatban semmilyen szabálytalanságot nem találtak, a tűz oka ismeretlen, ez áll a jelentésben. Volt biztosításunk, azonban az alkusz által elkövetett adminisztrációs hiba miatt nem fizetnek egy forintot sem.

Január óta egy alig 20 négyzetméteres, szigetelés nélküli, télen hideg, nyáron forró mobil házban laknak a kustánszegi kempingben. Szinte hihetetlen az erejük, amivel minden egyes nap felkelnek és nekiállnak a munkának, hogy a rászorulókon segítsenek. Jócselekedeteikkel akarták, akarják meghálálni Istennek, amit kaptak az együtt töltött évek alatt. Pedig immár nekik is segítségre lenne szükségük: burkolatra, fára, cementre, szigetelőanyagra, amivel elkezdhetnék kicsi házuk felépítését a kemping területén.
–    Mi ketten vagyunk mindenre: a reggeli készítésére, az ebédeltetésre, a kertészkedésre, a felújításokra, a takarításra, a büféztetésre. Nincs a szervezetünknek, a Nyaralj Nálunk Ingyen Egyesületnek annyi pénze, hogy ne csak két órára legyünk bejelentve. A tűzben a készpénzünk, a nyomtatónk, a laptopunk is elégett, így az ügyintézés is nehézkesebbé vált. Kilátásban sincs, hogy télire lesz hol laknunk – mondja Margit.

Még mindig kevesen támogatják őket

Mutatja, mennyi teendő van ebben a csodálatos kempingben. A ping-pong asztalt használtan vették adományból, a teraszt párja, Attila fedte be, a járdát is ő betonozta. A büfékocsit ők vették tavaly, a színesre festett autógumikból, valamint mellette a fából készült játszóteret Margit álmodta és Attila valósította meg. Se szeri, se száma a megannyi ötletnek és szépítésnek.
–    Nem sok cég támogat bennünket. A pénz felülír mindent. A nagy vállalkozásoknak pár karton száraz tészta, pár rúd szalámi semmi lenne. Az esetek többségében minél módosabb, gazdagabb egy ember, tőkeerősebb egy cég, annál kevesebb benne a segíteni akarás. Annak ellenére, hogy számos tévé- és rádióműsorban szerepeltünk, megannyi újságcikk foglalkozott a mozgalmunkkal, még a Reader’s Digest magazin érdeklődését is felkeltettük, kevesen állnak az ügyünk mellé. Ebben az évben meghirdettem angol-, német-, ping-pong- és írótábort is, de senki nem jelentkezett. Számos nevelőotthonos csoportot, rászoruló családot fogadunk. Nem győzzük eléggé hangsúlyozni, hogy aki nálunk megszáll fizető vendégként a kempingben, az a rászorulókat is támogatja, mivel mi a kempingeztetésből befolyt összegből segítjük a rászoruló családokat.

Cégünk, a Zalaco Sütőipari Zrt. heti rendszerességgel kenyérrel és tejtermékekkel támogatja a felelősségteljes kezdeményezést, immár 3. éve.